Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn / Anna Palmer.
Materialtyp: TextSpråk: Svenska Utgivningsuppgift: Stockholm : Liber, [2020]Tillverkare: 2020Utgåva: Andra upplaganBeskrivning: 136 sidor 21 cmInnehållstyp:- text
- unmediated
- volume
- 9789147138241
- 510.71 23/swe
- Eabta.01
- Eabta.021
Exemplartyp | Aktuellt bibliotek | Hyllsignatur | Status | Förfallodatum | Streckkod | Exemplarreservationer | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bok | Remida | 372 (Liknande titlar(Öppnas nedan)) | Tillgänglig | 800662818649A |
Antal reservationer: 0
Stäng hyllsökare (Dölj hyllsökare)
371.295 Lågaffektivt bemötande och problematisk skolfrånvaro / | 371.8269109485 En bra början : | 371.9 Elevers olikheter och specialpedagogisk kunskap / | 372 Hur blir man matematisk? : | 372 Rumstera mera / | 372 Systematiskt kvalitetsarbete : | 372.1102 Learning study i förskolan / |
Tidigare utgiven med titel: Att bli matematisk
Boken tar ett helhetsgrepp om frågan om identitet, matematik och genus i förskola och skola. Den beskriver hur identitet formas i sociala samspel, miljöer och media. Den nya upplagan innehåller ett nytt kapitel som tar upp ny forskning om självförståelse i relation till matematik. Nytt är även kapitlet om den internationella strömningen STEAM (Science, Technology, Engineering, Art och Mathematics) som knyter an till frågor om likvärdighet, jämställdhet och feminism.