Innehållets didaktik i förskolan / Camilla Björklund & Ingrid Samuelsson (red.).
Materialtyp: TextSpråk: Svenska Utgivningsuppgift: Stockholm : Liber, [2020]Tillverkare: 2020Utgåva: Första upplaganBeskrivning: 156 sidor illustrationer 21 cmInnehållstyp:- text
- unmediated
- volume
- 9789147139835
- 372.21 23/swe
- Eab.01
Exemplartyp | Aktuellt bibliotek | Avdelning | Placering | Hyllsignatur | Status | Förfallodatum | Streckkod | Exemplarreservationer | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bok | Fenix | Fakta | Pedagogik & Utbildning | 370 (Liknande titlar(Öppnas nedan)) | Tillgänglig | 80067707007C1 |
Placering: Pedagogik & UtbildningAvdelning: Fakta Stäng hyllsökare (Dölj hyllsökare)
Inledning : grundläggande begrepp och synsätt / Camilla Björklund & Ingrid Pramling Samuelsson -- Att peka ut något för någon / Ingrid Pramling Samuelsson & Camilla Björklund -- Innehållsorientering i förskolan / Camilla Björklund & Ingrid Pramling Samuelsson -- Att skapa förutsättningar för barns lärande av symbolers kommunikativa funktioner / Maria Magnusson -- Att öppna upp nya rum för språkande / Annika Åkerblom -- Veckodagar i cirkel och på rad / Camilla Björklund -- Att undervisa naturvetenskap i förskolan / Susanne Thulin -- Vi bygger en farkost till Smutt! / Kristina Thorshag -- "Vi bestämmer att streck betyder paus" : matematik och programmering i förskolan / Hanna Palmér -- "Och sen blev hela världen full av hästar" : textilt skapande som målorienterad slöjdverksamhet / Eva Ahlskog-Björkman -- "Det låter som..." : musik som innehåll för lärande / Cecilia Wallerstedt -- Hoppa upp och ner : rörelsemedveten undervisning / Mikaela Svanbäck-Laaksonen -- Olikheter som tillgång : kultur, mångkultur och interkultur / Rauni Karlsson -- "Jag är ju också här" : om delaktighet och inflytande i förskolan ur ett didaktiskt perspektiv / Marina Lundkvist -- Det klassiska temaarbetet : i ett didaktiskt ljus / Ingrid Pramling Samuelsson & Camilla Björklund.
Innehållets didaktik i förskolan ger förskollärare verktyg och stöd att utveckla sin ämnesdidaktiska kompetens. Boken tar avstamp i barnens nyfikenhet, intressen och vilja att dela sina erfarenheter med andra och binder samman läroplanens intentioner med den pedagogiska verksamheten på förskolan.
Li