Förskolans yngsta barn : perspektiv på omsorg, lärande och lek / Ingrid Pramling Samuelsson och Agneta Jonsson (red.).
Materialtyp: TextSpråk: Svenska Utgivningsuppgift: Stockholm : Liber, [2017]Tillverkare: 2017Utgåva: Första upplaganBeskrivning: 280 sidor illustrationer 21 cmInnehållstyp:- text
- unmediated
- volume
- 9789147122752
- 372.21 23/swe
- Eab.01
Exemplartyp | Aktuellt bibliotek | Avdelning | Placering | Hyllsignatur | Status | Förfallodatum | Streckkod | Exemplarreservationer | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bok | Fenix | Fakta | Pedagogik & Utbildning | 370 (Liknande titlar(Öppnas nedan)) | Tillgänglig | 80067707019FB |
Placering: Pedagogik & UtbildningAvdelning: Fakta Stäng hyllsökare (Dölj hyllsökare)
Introduktion : förskolans yngsta barn / Ingrid Pramling Samuelsson -- Betydelsen av inskolning och trygghet för de yngsta barnen i förskolan / Malin Broberg -- Fostrande omsorg / Airi Bigsten -- Empati i pedagogiskt arbete / Ole Henrik Hansen -- Lek, lärande och undervisning, hand i hand i arbetet med de yngsta barnen? / Agneta Jonsson & Ingrid Pramling Samuelsson -- Pedagogisk dialog i förskolan : en demokratifråga / Eva Johansson -- Vad gör yngre barn med matte? / Camilla Björklund -- Ljud som fysikaliskt fenomen med de yngsta / Jonna Larsson -- Pendlar i rörelse / Johanna Strand -- Att stötta de yngsta förskolebarnen i musik / Pernilla Lagerlöf & Cecilia Wallerstedt -- Datorplattor och de yngsta barnen i förskolan : stöttande samspel genom pedagogisk struktur och lyhörd interaktion / Malin Nilsen -- Nuets didaktik i undervisning med förskolans yngsta barn / Agneta Jonsson -- Att möta toddlare som medmänniskor och med respekt / Ingrid Engdahl -- Att identifiera och kommunicera intention : ett vygotskijanskt perspektiv på lärande och utveckling / Anne Kultti & Niklas Pramling -- Förskolläraren som professionell samtalspartner i barns språk- och kunskapsutveckling / Barbro Bruce.